W Bibliotece w Stalowej Woli zainaugurowano działania Bibliotecznego Klubu Programisty, który zaintrygował uczestników nowymi technologiami i programowaniem. W trakcie pierwszych warsztatów, uczestnicy mieli okazję zapoznać się z robotem Photonem i podstawami programowania. Wszyscy mieli możliwość nie tylko nauczyć się, ale również wcielić się w rolę programistów poprzez interaktywną zabawę. To wydarzenie stanowiło doskonały wstęp do przyszłych zajęć, które będą rozwijać umiejętności młodych programistów.
Spotkanie rozpoczęło się od dyskusji na temat programowania, co pozwoliło uczestnikom lepiej zrozumieć ten proces. W niezwykłej zabawie „Zaprogramuj człowieka”, uczestnicy mieli za zadanie zamienić się w roboty oraz programistów, co przyczyniło się do integracji grupy oraz lepszego uświadomienia roli instrukcji w programowaniu. Dzięki tym interaktywnym elementom, młodzież mogła odkryć, jak złożone i fascynujące może być tworzenie kodu.
Po wprowadzeniu przyszedł czas na praktykę – uczestnicy skonfigurowali swoje stanowiska, połączyli się z aplikacją i uruchomili robota Photona. W trakcie tej ekscytującej podróży, robot stawiał przed nimi różnorodne logiczne wyzwania. Wspólna praca nad rozwiązywaniem problemów wprowadziła wiele emocji i radości. Uczestnicy, mimo że nie wszyscy mogli brać udział, podzielili się entuzjazmem i uśmiechami, co dowodzi, że wydarzenie spełniło swoje cele edukacyjne i integracyjne. Organizatorzy nie mogą się doczekać kolejnych spotkań, które pozwolą kontynuować przygodę z kodowaniem.
Źródło: Miejska Biblioteka Publiczna w Stalowej Woli
Oceń: Rozpoczęcie przygody z programowaniem w Bibliotece Stalowej Woli
Zobacz Także